miércoles, 2 de mayo de 2007

Rupert Murdoch, el Bill Gates dels mitjans de comunicació???

En els últims anys, el món s'ha globalitzat. En una estructura basada en el capitalisme, els magnats del diner, es mouen pel planeta com si estiguessin a casa seva.

Així, trobem personatges com Bill Gates, que controla bona part del mercat informàtic, o Roman Abramovich, president del Chelsea que, fart de no saber que fer amb la seva fortuna, decideix comprar un club de futbol per, a cop de talonari, fer-lo gran. Mica en mica, molts sectors es van privatitzant i acaben en mans d'aquests multimilionaris. El món de la informació, no n'és una excepció.
Aquesta setmana és notícia que el magnat australià, Rupert Murdoch, vol comprar l'editora Dow Jones per fer encara més gran la seva corporació.

Murdoch, és el president de News Corporation, un conglomerat de més de 800 empreses que engloben entre d'altres, els diaris anglesos The Sun, The Sunday Times, The Times; les televisions Fox, Star tv, BSkyB, el canal National Geographic i altres espais com el lloc virtual My Space, els estudis de cine 20 Century Fox o l'editorial HarpersCollins.

Amb la incorporació de Dow Jones, si és que al final es duu a terme, Murdoch es faria amb el control de publicacions de tant renom com el diari The Wall Street Journal o la revista econòmica Far Eastern Economic Review. Amb aquesta operació, el magnat encara agafarà més força convertint-se en una de les principals figures, en un dels principals controladors dels grups de comunicació.

Una mostra més d'aquest món encaminat cap a la globalització i regit pel capitalisme. Un món que es converteix en un joguet a les mans d'uns "nadons" multimilionaris disposats a fer el que sigui amb l'únic objectiu d'obtenir-ne benefici propi i moltes vegades, deixant de banda les veritables funcions dels organismes, publicacions, equips,...que regeixen.

1 comentario:

Anónimo dijo...

molt intiresno, gracies